Informasjon om sesongens klubbrenn
Vi vet enda ikke hvilke restriksjoner som vil gjelde fra neste uke, men vi satser på at vi får lov til å arrangere klubbrenn igjen. Oppdaterte retningslinjer kommer rett over helga, så da vet vi hvordan det blir. Det blir lagt ut beskjed så snart vi vet om vi får arrangere eller ikke. Inntil da er dette en kort beskrivelse av hvordan gjennomføringen blir:
På grunn av smittevernsrestriksjoner må vi gjøre ting litt annerledes enn vi er vant til på klubbrenn. Inntil videre gjelder dette så lenge begrensning på kohortstørrelse er 200 på utendørsarrangementer.
Begrensninger på antall i samme kohort gjør at gjennomføringen må deles på to dager:
· Onsdag – 0-10 år (født 2011 og tidligere)
· Torsdag – 11 år og eldre (født 2010 og senere)
Det vil ikke være muligheter for etteranmelding.
Praktisk gjennomføring:
· Nummerutdeling skjer rett i forkant av start
· Utøverne må holde 1 meter avstand gjennom hele arrangementet
· Det oppfordres til at parkering med god avstand mellom bilene, det er god plass
· For å kunne overholde antallsbegrensninger kan hver utøver kun ha med seg en forelder/følge.
· Tidtaking kun på torsdager, men det lages startlister og gjennomføring som ellers på onsdager med speaker
· Det blir ikke oppslag av resultater på stadion, men disse publiseres på nett i etterkant
· Det vil bli laget sluser inn mot start slik at det er enkelt å holde avstand
· Vi kjører start med 30 sekunders mellomrom – vi har ikke besluttet om vi kjører parstart
· Alle som jobber på dugnad i nærheten av utøvere bruker hansker og munnbind
Det blir ikke kiosksalg, men det blir mulighet for å kjøpe med seg frosne wienerbrød hjem.
Det er opprettet arrangment for påmelding. Understreker at det er to arrangement, så det er viktig å melde på utøver på riktig sted. Påmelding via EQ-timing. Du finner link under siden “klubbrenn” på vår hjemmeside.